Νομικό Σπουδαστήριο Α. Προυσανίδη

Νομικό Συμβούλιο του Κράτους

Με το άρθρο 100Α του Συντάγματος το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ως μεγάλο σώμα της διοίκησης, καθίσταται συνταγματικά προβλεπόμενος και κατοχυρωμένος θεσμός. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αποτελεί ενιαία, ανώτατη Αρχή του Κράτους και υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Οικονομικών (Ν 3086/2002, ΠΔ 238/2003).

Στην αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ανήκει η νομική υποστήριξη του Κράτους. Στην υποστήριξη αυτή περιλαμβάνονται, ιδίως:

  • Η δικαστική υποστήριξη και εκπροσώπηση του Δημοσίου,
  • Η έκδοση γνωμοδοτήσεων σε ερωτήματα της Διοίκησης,
  • Η αναγνώριση απαιτήσεων κατά του Δημοσίου,
  • Ο δικαστικός και εξώδικος συμβιβασμός του Δημοσίου,
  • Η γνωμοδότηση για την υπαγωγή διαφορών του Δημοσίου σε διαιτησία και ο ορισμός διαιτητών του.
  • Η νομική υποστήριξη της Διοίκησης κατά την κατάρτιση των συμβάσεων,
  • Νομική υποστήριξη της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, ιδίως σε θέματα που αφορούν στη διαδικασία και τους όρους διενέργειας των αποκρατικοποιήσεων,
  • Η νομοτεχνική υποστήριξη της Διοίκησης κατά την κατάρτιση σχεδίων νόμων και κανονιστικών πράξεων,
  • Η εισήγηση προς τους αρμόδιους υπουργούς για λήψη νομοθετικών μέτρων αναγκαίων για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος
  •  Η εκπροσώπηση της Ελληνικής Δημοκρατίας ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (Ε.Δ.Δ.Α.) και της Επιτροπής των Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους είναι αποκλειστικά αρμόδιο για το χειρισμό ενώπιον των δικαστηρίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης των υποθέσεων :

  • Αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευμένων από αυτό φορέων,
  • Αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και των εποπτευομένων από αυτό φορέων, συμπεριλαμβανομένων και των αρμοδιοτήτων που περιλαμβάνονται στην παρ. 10 του άρθρου 14 του ν. 2227/1994 (Α` 129) και στην παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 2637/1998, όπως ισχύει,
  • Αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων,
  • Αρμοδιότητας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής,
  • Αρμοδιότητας άλλων Υπουργείων, τις οποίες έχουν χειρισθεί μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων, ενώπιον του Ε.Δ.Δ.Α. και των άλλων οργάνων του Συμβουλίου της Ευρώπης,
  • Υποθέσεις που αφορούν δημόσιες συμβάσεις.
  • Υποθέσεις που του ανατίθενται από τον Υπουργό Εξωτερικών.

Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό

Στο διαγωνισμό έχουν δικαίωμα συμμετοχής, σύμφωνα με το άρθρο 18 του π.δ. 238/2003, όπως αντικαταστάθηκε εν τέλει με την παρ.4 του άρθρου 24 του ν. 4002/22.8.2011, όσοι είναι δικηγόροι ή δικαστικοί λειτουργοί και έχουν συμπληρώσει το εικοστό έκτο (26ο) έτος και δεν έχουν υπερβεί το τριακοστό πέμπτο (35ο) έτος της ηλικίας τους. Για τους δικηγόρους απαιτείται διετής άσκηση δικηγορίας και στην περίπτωση που είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος νομικού τμήματος αρκεί ετήσια άσκηση δικηγορίας. Για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό απαιτείται άριστη γνώση της αγγλικής ή γαλλικής ή γερμανικής γλώσσας, που αποδεικνύεται σύμφωνα με το άρθρο 28 του π.δ. 50/2001 (Α΄ 39). Περαιτέρω απαιτούνται τα προσόντα που ορίζονται στο άρθρο 30 παρ. 1, 2 και 3 του ν. 3086/2002 και δεν πρέπει να υπάρχουν τα κωλύματα που αναφέρονται στα άρθρα 31 και 32 του ίδιου νόμου. Η ηλικία αποδεικνύεται κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 30 παράγραφοι 5, 6 και 7 του ν. 3086/2002.

Τα απαιτούμενα προσόντα για το διορισμό πρέπει να συντρέχουν κατά το χρόνο της ενάρξεως του διαγωνισμού, και κατά το χρόνο του διορισμού. Μόνο το προσόν της ηλικίας αρκεί να υπάρχει κατά το χρόνο ενάρξεως του διαγωνισμού (άρθρο 30 παρ. 8 ν.3081/2002).

Τα κωλύματα δεν πρέπει να υπάρχουν κατά το χρόνο του διαγωνισμού, ούτε κατά το χρόνο του διορισμού (άρθρο 31 παρ. 2 ίδιου νόμου).

Η όλη διαδικασία του διαγωνισμού καθορίζεται λεπτομερώς στα άρθρα 16 έως και 31 του π.δ/τος 238/2003 «Εκτέλεση των διατάξεων περί Νομικού Συμβουλίου του Κράτους» (ΦΕΚ Α΄ 214), όπως το άρθρο 18 αντικαταστάθηκε με την παρ.4 του άρθρου 24 του ν.4002/2011.

banner1b

Εξεταστέα ύλη

Η εξεταστέα ύλη περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα : α) Συνταγματικό, Διοικητικό Δίκαιο και Διοικητική Δικονομία, β) Αστικό και Εμπορικό Δίκαιο, γ) Πολιτική Δικονομία, δ) Στοιχεία Φορολογικού Δικαίου, ε) Στοιχεία Ποινικού Δικαίου και Ποινικής Δικονομίας, στ) Στοιχεία Δικαίου της Ευρωπαϊκής Ενώσεως.

Στάδια διαγωνισμού

Η εξέταση των διαγωνιζόμενων διεξάγεται σε δύο στάδια, προκριματικό και τελικό.

Το προκριματικό στάδιο περιλαμβάνει γραπτή εξέταση, η οποία λαμβάνει χώρα σε διαφορετική ημέρα για κάθε μάθημα στα εξής μαθήματα: α) Συνταγματικό, Διοικητικό Δίκαιο και Διοικητική Δικονομία, β) Αστικό και Εμπορικό Δίκαιο, γ) Πολιτική Δικονομία. Υποψήφιος, ο οποίος δεν προσέλθει, για οποιοδήποτε λόγο κατά την έναρξη της εξετάσεως ενός από τα μαθήματα του προκριματικού σταδίου, δεν μπορεί να μετάσχει σε αυτήν και αποκλείεται από τον διαγωνισμό.

Το τελικό στάδιο περιλαμβάνει προφορική εξέταση, σε δημόσια συνεδρίαση της Επιτροπής Διαγωνισμού στα θέματα της ύλης των μαθημάτων: α) Συνταγματικό, Διοικητικό Δίκαιο και Διοικητική Δικονομία, β) Αστικό και Εμπορικό Δίκαιο, γ) Πολιτική Δικονομία, δ) Στοιχεία Φορολογικού Δικαίου, ε) Στοιχεία Ποινικού Δικαίου και Ποινικής Δικονομίας και στ) Στοιχεία Δικαίου της Ευρωπαϊκής Ενώσεως.

Τρόπος βαθμολόγησης

Η ικανότητα των διαγωνιζομένων βαθμολογείται με κλίμακα βαθμολογίας από μηδέν (0) έως και δέκα πέντε (15). Γίνονται δεκτοί στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού οι υποψήφιοι, των οποίων το άθροισμα των τελικών βαθμών της γραπτής εξετάσεως, δίνει μέσο όρο βαθμολογίας οκτώ (8) και σε καμία από τις γραπτές δοκιμασίες δεν έλαβαν βαθμό μικρότερο του έξι (6).

Ο βαθμός του μέσου όρου βαθμολογίας του προκριματικού σταδίου και του μέσου όρου της προφορικής εξετάσεως, οι οποίοι αθροίζονται και διαιρούνται δια του δύο, παρέχουν τον τελικό βαθμό του υποψηφίου.

Θεωρείται επιτυχών στο διαγωνισμό ο υποψήφιος που έλαβε τελικό βαθμό τουλάχιστον οκτώ (8).

Η σειρά επιτυχίας των υποψηφίων καθορίζεται από τον τελικό βαθμό. Σε περίπτωση ισοβαθμίας γίνεται κλήρωση κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο νόμο. Για τη σειρά κατατάξεως συντάσσεται πίνακας των επιτυχόντων, ο οποίος δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ισχύει για ένα (1) έτος από τη δημοσίευσή του.

Γιατί να επιλέξω το Νομικό Σπουδαστήριο Προυσανίδη;

Το Νομικό Σπουδαστήριο Προυσανίδη δεν είναι ένα απλό νομικό φροντιστήριο. Είναι ένας χώρος όπου οι σπουδαστές παρακινούνται να συμμετέχουν και να χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους με κριτικό πνεύμα και όχι απλώς να προβαίνουν σε στείρα αποστήθιση. Τα 25 χρόνια εμπειρίας μας και οι συνεχείς επιτυχίες των σπουδαστών μας αποτελούν την επισφράγιση της ποιότητας των μεθόδων διδασκαλίας που ακολουθούμε εδώ, στο Νομικό Σπουδαστήριο Προυσανίδη.

Κύριο στόχο του Νομικού Σπουδαστηρίου Προυσανίδη αποτελεί η άρτια εκπαίδευση των υποψηφίων για το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.

Το Νομικό Σπουδαστήριο Προυσανίδη είναι το μοναδικό σπουδαστήριο στην Ελλάδα που εξειδικεύεται με ειδικά μαθήματα, εξειδικευμένους νομομαθείς καθηγητές εγνωσμένου κύρους και πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα με σοβαρότητα και πληρότητα στην προετοιμασία των υποψηφίων.

Εξάλλου, το γεγονός ότι κάθε χρόνο η συντριπτική πλειοψηφία των επιτυχόντων υπήρξαν σπουδαστές του Νομικού Σπουδαστηρίου Προυσανίδη, αποτελεί το επιστέγασμα των μεθόδων και των προσπαθειών μας.

 

Ιστορικά στοιχεία σχετικά με το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.

 

«Ένας δάσκαλος, που προσπαθεί να διδάξει χωρίς να εμπνεύσει στον μαθητή την επιθυμία να μάθει, σφυρηλατεί ψυχρό σίδερο.», Horace Mann, Αμερικανός λόγιος & πολιτικός

 

Εκτύπωση

Τηλ.: 210- 3800-702, 3627-332
ΦΑΞ: 210- 3800-703
Email: nomikospoudastirio@gmail.com

Χάρτης

Που θα μας βρείτε

Σόλωνος και Σίνα 26, Αθήνα,

στο νεοκλασσικό κτίριο

έναντι της Νομικής Σχολής. 

Τηλ. 210- 3800702

Καθημερινά 12:00 έως 18:00,

πλην Σαββάτου και Κυριακής.


Copyright © 2015  avalon